The best things in life are free

Tyckte detta är något som vi borde komma ihåg och påminna oss själva om oftare. Mycket kostar inte pengar. Ett leende kan till exempel göra någon lycklig en hel dag, likaså med komplimanger. Usch, det är vi dåliga på att ge. Och inte nog med det, vi är ännu sämre på att ta emot dem. Vi säger ofta att vårt liv suger eftersom det kanske har hänt något dåligt såsom att man kanske fått dåligt på ett prov eller liknande. Men när vi verkligen tänker efter, är vårt liv verkligen dåligt? Tänk alla lyckliga minnen och roliga stunder spenderade med nära och kära. Det är det vi borde komma ihåg. Ett uselt prov ändrar inte allt, eller ska inte ändra allt i alla fall. Det blir vad vi gör det till. Ser vi allt negativt och allt vi kommer ihåg är de dåliga betygen, då är det klart att vi kommer glömma bort alla lyckliga stunder och se på vårt liv som att det suger. Egentligen älskar jag mitt liv. Jag gör bara en för stor sak av de negativa sakerna som händer i mitt liv just nu, istället för att bara putta bort dem.

Jag tycker vi alla borde försöka ge andra minst en komplimang om dagen, le mot en främling och tala om för våra nära och kära att de verkligen betyder och att vi älskar dem. Det skulle nog uppskattas.

Med detta inlägget säger jag god natt för idag och hoppas ni tänker på det jag nyss sagt :-) Sov gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0